Miarka się przebrała, czas skontaktować się z LG Polska

Szukałem dobrego tematu na reaktywację blogu i temat sam się napatoczył. Na blogu Bobiko pojawił się dobry wpis na temat problemów z aktualizacjami Swift 2x a dokładniej odpowiedzi LG na temat aktualizacji do najnowszej wersji systemu Android (4.0 ICS):

Osobiście mam dosyć kłamstw LG i nie mogę patrzyć obojętnie jak producent ignoruje i zwyczajnie wprowadza w błąd. Cały czas w danych technicznych na polskich stronach widnieje zapis: “Android 2.2 Froyo + aktualizacja do 2.3 Gingerbread” traktuję to jako stan docelowy. Fabryczne oprogramowanie jest fatalne i nijak się ma do zapewnień producenta odnośnie znakomitej wydajności sprzętu, cały czas trwa zabawa w kotka i myszkę na temat terminu wydania oficjalnej aktualizacji. Tymczasem LG niemal jak telewizory i kuchenki mikrofalowe tłucze kolejne urządzenia próbując uchodzić za firmę fenomenalnie innowacyjną, powiem szczerze że żal na te starania patrzeć.

Od premiery zwodzą nieszczęśliwych posiadaczy że zostanie wydana aktualizacja do już teraz nieco leciwej wersji Gingerbread, aktualizacji wielokrotnie przesuwanej a mimo to co rusz wyciekają kolejne wersje testowe na których podstawie społeczność buduje całkiem przyzwoite wersje firmware itd. (np. doskonałe modyfikacje Paul’a z Modaco) jest też zbudowany od podstaw ze źródeł CyanogenMod. Czas uczynić korzystanie z systemu Android naprawdę otwartym i dać swobodę działania skoro producent jest za cienki w uszach aby napisać ten kawałek oprogramowania poprawnie.

W moim przypadku po naprawie serwisowej (wymiana płyty głównej) mój egzemplarz dalej od czasu do czasu sam się restartuje, co jakiś czas nie można włączyć modułu WiFi toż to kpina w smartphone! W praktyce nie zachowuje się zupełnie jak telefon nowej generacji, już stareńki Hero od HTC sprawiał wrażenie lepiej dopracowanego mimo sędziwego jak na smartphone wieku. Uważam że takie zachowanie telefonu na najnowszej obecnie wersji oprogramowania (V10D) to zwyczajna kpina.

Skoro niezależni developerzy potrafią zbudować coś sensownego z tajemniczych przecieków trzeba dać użytkownikom wolność wyboru i możliwość legalnej instalacji co im się żywnie podoba! W końcu zapłaciliśmy za nasze urządzenia i powinniśmy tego wymagać!

LG absolutnie stracił w moich oczach i wielu innych, wierzę że odbije się to w wynikach sprzedaży urządzeń tego producenta, mleko się jednak już wylało kupiliśmy buble tej firmy i trzeba to jakoś przeboleć… wiem tylko że można to próbować zrobić z klasą i powalczyć o swoje lub wylewać kolejne żale w każdym komentarzu na oficjalnych stronach firmy Facebook’a czy innych mediach.

Na tą chwilę redaguję pismo do LG Polska, teoretycznie zgodnie z prawem list polecony z poświadczeniem nadania i odbioru zobowiązuje firmę do odpowiedzi w ciągu 14 dni, chętnie zbadam i podzielę się wrażeniami czy ten mechanizm naprawdę działa i jaką też odpowiedź wystosuje LG Polska. (o ile raczą zaszczycić mnie odpowiedzią).
Z pewnością będzie ciekawie 🙂